Breaking free

cover
Jennifer Mulrine - Breaking free

Bokens handling: Chris Smithers has problems at school, with her classmates, and especially with her mom. She'd rather get in trouble than live at home, and rather get beaten up than give in to anybody. But Chris is trying to break free from all this. She just needs a little help along the way.

Mina ord om boken: Det här är en bok som jag bara i all hast tog. Det visade sig att min hast var väldigt duktig på att välja böcker. Jag tycker att även om den inte handlade om kärlek direkt så var den underbar. Det är en av, tyvärr, få böcker som jag kan läsa. Som inte har med kärlek att göra vill säga. Jag älskade sättet den berättades på och man förstod i princip allt av engelskan med hjälp av bra meningar. Detta är en toppen bok för ett medlidsamt läsande och för ett underbart lärande av det engelska språket. Stort plus till Mulrine för denna underbara bok!

Sidor: 98.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0