Lilla Darling



Johanna Nilsson - Lilla Darling

Bokens handling:
''Lilla Darling. För andra är hon lite bimbo. Lite slampig. Ganska ytlig. Festar hårt. Men inte för mig. Lilla Darling är meningen med mitt liv, jag vet bara inte hur jag ska berätta det för henne.''
Varje morgon målar Jerry en sorgrand runt sina ögon, svart kajal mot det blå. Det finns de som tror att han är bög för att han sminkar sig, men så är det inte. Han har bara så mycket svartkänslor att han måste visa det svarta. Förutom lillasystern Annie är Lilla Darling den enda som är viktig för Jerry. Han ser något hos henne som de andra i gänget inte ser, och han vet att hon luktar som sommar - som en sommar med regn.

Mina ord om boken: Lilla Darling är en otroligt härlig bok! Den visar verkligen hur mycket man kan tycka om en annan människa. Även hur förvirrad man är, man vet inte riktigt vad man ska ta sig till. Den här boken är väldigt lättsam och jag kunde knappt slita mig ifrån den. Jag vill inte säga så mycket om den, för jag är rädd att jag avslöjar något bra. Så, det enda tips jag kan ge dig är läs den. Läs den och njut till sista sidan.

Sidor: 216

- Madeleine

Sounds of Drums

(Det finns ingen bild)

Andy Coombs - Sound of Drums

Bokens handling:
''Do you know what it's like to be free? I don't mean holiday free or staying up late - I mean really free. When you feel that you can do anything you want - be anything you want. The kind of free that gets in your head and then stays there like the best drum solo ever. Well, I didn't. But I do now!''

Mina ord om boken: Detta är en lättläst och mysig bok. Jag tycker att den passar väldigt bra när man inte orkar läsa något speciellt utan bara vill läsa något. Den handlar om en pojke som är fjorton år och som blir skickad till sin farmor/mormor ute på landet. Ja, man kan inte säga så mycket mer, i och med att boken är så kort. Då kanske jag avslöjar för mycket, men som sagt så är den väldigt mysig!

Sidor: 62

- Madeleine


RSS 2.0