Klotter och kärlek



Simonette Schwartz - Klotter och kärlek

''Johan drar sitt finger utmed de gröna elevskåpen. Han rör sig som om han ägde hela skolan. Jeansen är slitna med hål vid knäna och hans röda t-shirt har ett svartvitt tryck. Alla kan se att Johan är cool. Han lägger sin arm om min axel och trycker mig tätt intill sig. - Tack, viskar han i mitt öra. Och då vet jag att jag har gjort rätt, alldeles rätt.

Emilia är en tyst, och duktig tjej som blir kär i Johan. Vad händer när Emilia blir kär i honom? Vad gör Johan? Vad säger Emilias vänner? Och var är Emilia beredd att göra för att få vara med Johan?

Simonette Schwartz har tidigare skrivit om femton kända kvinnor i Sapfo till Madonna. Avril har gjort bilderna till Klotter och kärlek.

Mina ord:
Detta är en otroligt bra och fin bok. Mitt enda råd läs den. Den kommer att påverka dig!

Bra att veta:
128 sidor.
Lättläst.
In delad i stycken, det är bra.
RIKTIGT LÄSVÄRD!

/ Bokens egna mening Madeleine.




RSS 2.0