Cathys bok




Stewart Weisman Brigg - Cathys bok

Om du inte heter Emma, lägg ner den här boken och gå så blir ingen skadad!

Emma jag vet att det låter galet.
Du (och mamma) kommer att undra vart jag tagit vägen, och när jag kommer tillbaka.
Därför lämnar jag alla de här bevisen - om någonting skulle hända och jag INTE kommer tillbaka.
Titta på allt i boken.
Ring telefonnumren.
Kolla hemsidorna.
Men du får inte berätta för NÅGON om det, om du inte vill ut på för djupt vatten, som jag.
Var inte orolig.
Allt är okej (tror jag).
Vem vet, kanske är det här början på ett nytt liv för mig.
Det är iallafall slutet på det gamla.
Ring mig!
Kram Cathy

Mina ord;
Cathys bok var väldigt bra.
Den blir mest spännande i slutet, det var lite långsökt i början men det blev bättre.
Ett tips som jag alltid ger är läs den!
Den är grymt bra.
Plus att det finns en andra bok med som heter; Cathys nyckel

Bra att veta;
Väldigt fint kladd i den (det ska vara så).
143 sidor.
Skrivstil på baksidan.

Janis den magnifika

´


Johanna Nilsson - Janis den magnifika


Jag heter Janis och just nu sitter jag i brorsans bil, som jag snott.
Jag är sjutton år och har inget körkort, men det skiter jag i, för jag måste norrut, bara norrut, för att hitta det ultimata som jag och Emelie sa att vi skulle hitta tillsammans.
Och så ska jag sörja tills ingen sorg finns kvar.

Följ med på Janis resa - en resa som kantas av katastrofer, kärlek och glimtar av lycka!

Bra att veta;

Slutar lite knepigt
206 sidor
Ganska korta kapitel
Väldigt bra bok!

Mina ord;

Janis är verkligen en tjej som gör som hon själv vill!
Efter att hon har fått se sin bästa vän dö åker hon iväg och gör allt det dom lovade att göra tillsammans.
Men det går inte riktigt som väntat..
JAG ÄLSKAR BOKEN!
LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS!

Afrodite och döden




Ritta Jacobsson - Afrodite och döden


Rysningarna ilade längs ryggraden när bilen kröp fram jämsides med henne.
Hon tänkte på mammas tjaj om tjejerna som blivit indragna i bilar och kämpade emot lusten att spurta iväg i panik.
Hon sneglade mot bilen.
Bara en ensam förare.
Hon kunde inte se ansiktet, men hade en obehaglig känsla av att någon tittade på henne.
Sidofönstret åkte ner.
Från bilradion hördes en sportkommentator rabbla resultat som drunknade i publikjubel.
- Du ser ut att behöva skjuts.

En kväll försvinner Afrodites klasskamrat Mikaela på vägen hem från en kompis.
Några dagar senare hittas hon - död.
Afrodite kan inte låta bli att undersöka vad som kan ha hänt och dras in i en härva av ledtrådar, lögner och farliga intriger.
Ju mer hon forskar desto mer stärks en gnagande känsla som hon försöker förtränga.
Mördaren är någon hon känner.
Och han har förstått att hon vet alldeles för mycket ...

Mina ord;

Afrodite och döden är en hemsk historia som handlar om död.
Afrodite ramlar in i mycket farligheter då hon är så nyfiken.
Jag tycker att den är jätte bra.
Men den är väldigt spännande och ganska hemsk man kan riktigt känna hur hon känner sig.
Läs den.
Mitt enda tips.




RSS 2.0