Man överlever, jag lovar



Eva Swedenmark - Man överlever, jag lovar

Höstterminen i åttan börjar bedrövligt för Johanna. Hennes föräldrar vill skiljas, igen, och killen hon gillar har blivit ihop med hemska Anna under sommarlovet. Bästisten My fattar ingenting. Varför är världen så full av missförstånd? Men på något sätt ska väl Johanna överleva...

Mina ord:
En ganska okej bok. Men jag tycker att det hände lite för lite. I alla fall inte riktigt min smak.

Bra att veta:
112 sidor.
Lättläst.
Ganska tråkig, men okej.

/ bokens egna mening Madeleine.

Alexandramannen



Katia Wagner - Alexandramannen

Svårt att se texten på baksidan för att dom satt bibliotek lappen över.

Mina ord:
Alexandramannen är en stark berättelse om hur Atheer Al Suhairy gjorde mot unga kvinnor. En berörande och läsa värd sann berättelse. Allt i boken är definitivt inte intressant men man känner själv vad man vill läsa.

Bra att veta:
233 sidor.
Man bör vara en van läsare för detta är en vuxen bok.

/ bokens egna mening Madeleine

Hemligheter



Alison Prince - Hemligheter

Sextonåriga Kerry, som bor på en liten ö utanför Skottland, håller oron for sin sjuka mamma hemlig för alla hon känner. Men så lär hon känna Paul, som dyker upp som turist på ön, och han får Kerry att erkänna det hon innerst inne alltid har vetat om...

Mina ord:
Bra bok med ett tydligt budskap. Ett budskap om att våga förstå. Förstå om familjen har ett problem eller en konflikt att lösa. Riktigt bra och lättläst bok!

Bra att veta:
78 sidor.
Lättläst.
Bra budskap.

/ bokens egna mening Madeleine.

RSS 2.0