Stuffed


Eric Walters - Stuffed

Bokens handling: When Ian watches a documentary about the health concerns of eating fast food, he decides to try and stop people from eating at Frankie's, a fast-food chain with a questionable menu. The boycott takes off and the company's lawyers try to force him to stop. Can Ian stand up for what he believes in? Can he take on a big corporation and win?

Mina ord om boken: Den här boken var faktiskt väldigt bra! Det ger läsaren mycket bra Engelska ord. Kanske inte de svåraste som finns men det är en väldigt bra början. Jag tyckte om att läsa om den här boycotten som Ian startade. Det gav boken en sorts spännande handling. Den är faktiskt läsvärd!

Sidor: 130.

- Madeleine

En dag till skänks


Anna Gavalda - En dag till skänks

Bokens handling: Tre syskon rymmer från ett tråkigt bröllop och söker upp sin yngste bror som arbetar som guide vid ett lantligt slott. Utflykten blir till ett skimrande ögonblick av lycka, kanske den sista gången som de tillsammans verkligen får vara ansvarslösa och fria som barn. Denna dag kommer oväntat, som en gåva. De vet att vardagen och allvaret väntar, och att livet aldrig mer kan bli som när de var barn, men just i nuet låter de ingenting förstöra lyckan.

Mina ord om boken: Den här boken läste jag på min semester till Cypern. Där hade jag absolut inte tid till att läsa. Men jag tog mig tiden. Fy vad den här boken var underbar! Tyvärr så var resan i september och jag känner mig riktigt dum som inte har tipsat om den här underbara boken före nu. Men jag älskar den. Det händer inte så mycket i boken. Man vet redan i princip vad som händer. Baksidan säger allt. Men det finns ett djup i boken som fångar mig som läsare på ett otroligt starkt vis. Jag kan inte mer än rekommendera den här boken till alla djupa människor som gillar att läsa om ett liv.

Sidor: 150

- Madeleine

Big Guy


Robin Stevenson - Big Guy

Bokens handling: Derek things he might be falling in love. The problem is, he hasn't been entirely honest with his online boyfriend. Derek sent Ethan a photo taken before he got depressed and gained eighty pounds. Derek hasn't been honest with his employer either. When he lied about his age and experience to get a job with disabled adults, the last thing he expected was to meet a woman like Aaliyah. Smart, prickly and often difficult, Aaliyah challenges
Derek's ideas about honest and trust. Derek has to choose whether to risk telling the truth or to give up the most important relationship in his life.

Mina ord om boken: Den här boken är inte en av de bästa jag har läst. Den var liksom, helt okej. Jag hade ganska höga förväntningar på den och tyvärr så nådde den inte enda upp. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Men den är absolut bra för att lära sig lite engelska! Den är också värd en chans.

Sidor: 127

- Madeleine

RSS 2.0