M som i Mara

Cannie Möller - M som i Mara

Bokens handling: I boken får vi möta Mara som hamnat på ett skrivarläger. Till en början var det mest för att hennes mamma och sambo skulle på semester till Paris och ville vara för sig själva. Men Mara gillar att skriva, är avståndstagande och vill egentligen mest gå för sig själv. Flera gånger funderar hon på att rymma ifrån lägret men hon dras in i gruppen av ungdomarna som samlats på kursen. Boken utspelas vid havet och där finner hon både tron på sig själv och kärleken innan hon åker hem.

Mina ord om boken: Det här är en gullig bok om beroendet av en annan människa och om hur det är att falla och tappa tron, men att sedan finna den igen. Jag läste den mest för att jag själv är intresserad av att skriva, men jag tycker att bokens story var väldigt bra. Kanske inte en tiopoängare men den var helt klart läsvärd!

- Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0