Henrietta är min hemlighet



Maja Hjertzell - Henrietta är min hemlighet

Jag tror egentligen inte på det där om att träffa ''den rätta''. En del verkar tycka att det är romantiskt och fint att tro på ''den enda', jag blir bara deprimerad av den tanken. För tänk om ''den rätta'' finns. Då skulle jag bara undra om den jag blev ihop med verkligen var rätt. Tänk om man aldrig träffar henne, tänk om man precis missar henne bara för att man inte råkar titta ut genom fönstret i exakt rätt tid. Man kanske skulle ha träffat henne på den där festen som man inte kunde gå på för att ens hamster hade dött, eller för att man sket i att gå för att man var övertygad om att det ändå bara skulle vara idioter där. Men ändå. Om den rätta finns tror jag att det är Henrietta.

Mina ord:
Detta var en riktigt bra bok. Jag gillade att det fanns både dikter och citat i boken, det gör den bara ännu bättre! Jag vill absolut läsa fler böcker av Maja Hjertzell, det tvivlar jag inte en sekund på!

Bra att veta:
175 sidor


/ bokens egen mening Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0