Lyckan, kärleken och meningen med livet



Elizabeth Gilbert - Lyckan, kärleken och meningen med livet

Bokens handling: I boken får vi följa Elizabeth Gilbert från att ha varit i ett äktenskap som inte fungerade till hennes resa att finna sig själv. Hon besöker Italien, Indien och Indonesien. Allt för att finna sitt inre. På vägen möter hon en hel del intressanta individer som hon på något vis lär sig av.

Mina ord om boken:
För mig var det här en bok SÅ värd att läsa. Jag sträckläste den och jag älskade varje del av den. Elizabeth Gilbert beskriver lyckan, otillräckligheten, sammanbrotten och paniken på ett så banalt sätt att jag inte kan sätta ord på vad det är jag känner för den här boken. Den fångade mig redan på första raderna. Jag tror att det är en bok alla kan lära sig något av, det gjorde jag. Hon beskriver hur det kan vara att ta hand om sitt egna välmående och få det hel att fungera och hon visar att om man bara vill så går det. En fantastisk bok och jag rekommenderar alla att läsa den!

Sidor:
338.

- Emma


Kommentarer
Postat av: Leah

Jag håller helt med dig, den är vansinnigt bra och den fick helt klart mitt hjärta att smälta. Filmen är också mycket bra fast på ett helt annat sätt.

2011-06-13 @ 11:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0