Det händer nu



Sofia Nordin - Det händer nu

Bokens handling:
Vi sitter i uppehållsrummet, Sigrid och jag, och Mimmi, Zainab och Isis, och plötsligt är det som om jag inte står ut längre. Jag vill skrika och kasta saker omkring mig. Vad är det jag håller på med? Inte en enda sekund till vill jag låtsas. Jag vill kyssa Sigrid mitt när alla ser på. Men jag sitter bara kvar och fortsätter prata om något nytt fantastiskt läppstift som Isis har hittat jättebilligt på H&M.
Stella är en sån som tjejer vill ha som vän och killar vill bli tillsammans med. Själv vill Stella bara ha Sigrid. Men hur ska hon våga närma sig sin bästa vän på det sättet? Tänk om hon försöker och Sigrid aldrig vill veta av henne igen.

Mina ord om boken: Jag är totalt mållös. Detta är en sträckläsningsbok och en helt otroligt fantastiskt bra bok. Jag kände att detta var en bok som många pratat om och som blivit omtyckt. Så jag tog mig an den och ångrar mig ej en sekund. Gillar du kärlek, svår sådan, så är detta en perfekt bok för dig! Man blir totalt förälskad i boken. Men nej, ingen kan väl gifta sig med en bok. Om man skulle kunna så skulle denna vara en av alla jag skulle gifta mig med! En topp bok om man frågar mig!

Emmas ord om boken: Jag totalälskar den här boken! Den var intim, känslofylld, full av skratt och den var helt fantastisk. Språket var lättförståeligt och jag tyckte att man fick en sådan läslust av att läsa den här boken. Dessutom var handlingen hur fin som helst. Det var kärlek rakt igenom och jag tycker faktiskt att alla som får möjligheten ska läsa den.

Sidor: 249.

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0