Spinks



Anna Vikström - Spinks

Bokens handling:
- Vilken är hemligheten då?
- Hemligheten?
- Jag menar... hur vänder man snabbt... där nere i skiten? Undrade jag tyst.
Det tog en stund innan Pauly svarade: - Det finns nog ingen sån hemlighet... Man bara tar smällarna som de kommer och efter ett tag blir det lättare.

Kims lugna yttre är en stor lägn och i ett ögonblick av desperation tar hon hjälp av sin piercade mattelärare. Men är den hårdkokta Pauly verkligen rätt person att snacka med när det liksom börjat svartna för ögonen? Panikångesten, hatkärleken till Jack, skummisen i grön möss och tjejgänget som slåss med knogjärn... Hur många fler smällar klarar Kim av att ta, och blir det någonsin lättare?

Mina ord om boken: Spinks är den tredje och än så länge sista delen i den fristående serien om Kim. Jag har suttit som fast klistrad med varje bok om Kim. Det finns inte så mycket att berätta om boken. Men kom ihåg. Börjar du att läsa ''Spela falskt'' som är första boken så borde du vara berädd på att vara totalt fast!

Sidor: 139

- Madeleine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0