Kim 145



Anna Vikström - Kim 145

Bokens handling:
Frossan och skakningarna satte igång med full kraft, det högg till i bröstet och handen åkte reflexmässigt upp, kände hjärtslagen som rusade. Jag stirrade på den bruna ytterdörren, insåg att jag borde kolla vem som stod där ute i mörkret, och var precis på väg till vardagsrummet när min mobil ringde. Jag kastade mig över köksbordet, kollade displayen. Inget nummer jag kände igen. Tryckte kvickt ljudlös. Med all sannolikhet personen där ute som ville kolla om jag var hemma! Jag satte mig på köksgolvet. En snyftning letade sig upp ur strupen. Kunde aldrig mardrömmen bara ta slut?

Kim råkar se något hon inte borde ha sett och kommer ett par farliga personer på spåren, samtidigt som hon kämpar med sin egen panikångest och inte minst, den första omtumlande kärleken.

Mina ord om boken: Detta är en fristående fortsättning på ''Spela falskt'. Spela falskt är en av mina favorit böcker. Den här fortsättningen gjorde mig inte ett dugg besviken. Jag älskar Anna Vikströms böcker om Kim. Hon skriver om hemska saker men det blir aldrig så läskigt, mest spännande. Definitivt i min smak! Nu ska jag hugga in på nästa del om Kim.

Sidor:
136

- Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0