Vad är det för fel på dig?



Alicia Thompson - Vad är det för fel på dig?

ANALYS: Patienten, Leig Nolan, har psykologi som huvudämne och är väldigt bra på att lösa sina vänners problem. Sina egna har hon en tendens att överanalysera, särskilt när det motsatta könet är inblandat. Varför vill till exempel inte pojkvännen Andrew att hon ska sova över? Och varför verkar hans rumskompis Nathan avsky henne? Och ännu viktigare - varför drömmer hon om Nathan?

FÖRSVÅRANDE OMSTÄNGIDHETER: Överambitiösa, tävlingsinriktade kurskamrater, en professor i stort behov av terapi och ett par föräldrar som hellre skulle vilja att hon studerade tarokort.

Mina ord:
Den här boken hamnade på min lista av topp tio, vilka som är de bästa böckerna. Riktigt bra historia om en tjej som analyserar allting, finner kärleken och så mycket mer.

Madeleines ord om boken: Tyvärr kan jag inte hålla med Emma om att det var en riktigt bra bok. Den var snarare en av dom sämsta böcker jag någonsin läst. Synd att säga det, men så är det.

Bra att veta: 
348 sidor.
Kärlekshistoria med många hinder.
Som en bibel för tonåringar idag (eller något sådant).

/ bokens egna mening Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0