The return of hjärtans fröjd



Per Nilsson - The return of hjärtans fröjd¨

- Jag älskar dig.
En enda gång har jag sagt det och menat det på allvar. Och den gången var det till en ringande telefon. De ligger inte lätt för mig, de där tre orden. De gör motstånd. Skorrar. Känns fel, känns tillgjorda, som en inövad replik. En pratbubbla. Sockervadd. Somliga verkar tro att det är ett hemligt lösenord som öppnar alla låsta dörrar, som ger tillträde in i alla stängda rum. Eller en fribiljett. Somliga verkar tro att betyder så mycket mer än vad det betyder. Jag vet inte. De ligger inte lätt för mig, de där orden. De har aldrig varit en del av mig. Förrän nu. Nu i kväll. Nu kan jag säga det och mena det. Utan tvekan, utan skyddsnät. Till tre. Just nu kan jag säga det till tre. Och då räknar jag ändå inte mamma och lillsyrran. Tre. Helt fantastiskt. Och mena det lika mycket och lika djupt och lika ärligt.

Mina ord:
Denna boken är en fortsättning på ''Hjärtans fröjd''. En riktigt bra och spännande historia. Per Nilsson vet vad han gör..

Bra att veta:
192 sidor.
Stycken.
Ganska korta kapitel.

/ Bokens egna mening Madeleine.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0