Saknad: Jennie 3 år



Caroline B. Cooney - Saknad: Jennie 3 år


Först tänkte Janie inte så mycket på bilden av den saknade lilla flickan. Hon var bara ett av de många barn som försvunnit spårlöst och som nu efterlystes av sina förtvivlade föräldrar. Janie hade sett många liknande bilder förut.

Men plötsligt slog det henne. Hon kände igen den där lilla flickan, som enligt texten försvunnit tolv år tidigare i ett köpcentrum. Ocn hon kände igen den prickiga klänningen! Den klänningen hade varit Janies älsklingsplagg...

Det hela verkade så otroligt, som en hemsk mardröm, men hon kunde inte släppa tanken. Flickan på bilden var hon själv!

Mina ord:
Denna bok är en riktigt bra bok. Den berörde mig mycket. För tänk att du ser dig själv på ett mjölkpaket som försvunnen.. Jag skulle inte klara av den tanken.. Tur då att jag är så lik min pappa..

Bra att veta:
Starkt budskap
192 sidor
Det finns två böcker till som jag ska lägga upp här så fort jag läst dem.

/ Bokens egna mening Madeleine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0