12 saker man måste göra innan världen går under



Björn Sortland - 12 saker man måste göra innan världen går under

"Då lovar du?
Vad då? undrar Jan.
Att följa med till Rom i helgen.
Hm... Ja, det har jag väl redan gjort.
Men jag tycker ändå att han ser lite osäker ut. Fast jag bestämmer mig för att strunta i det. Jag tror inte jag kan göra så mycket för att världen inte ska gå under. Det gäller bara att skynda sig och hinna med det viktigaste. Innan det smäller."

Therese är tretton år. Hon har gjort en lista över tolv saker som hon ska  göra innan världen går under. Och hon följer den punkt efter punkt.

Mina ord:
Det var en lättläst bok som faktiskt var riktigt bra. Det handlar om att ta risker, att göra det man vill innan det är för sent. Det tycker jag är ett bra budskap, så länge man håller sig inom gränserna.

Bra att veta:
127 sidor.
Tunn och lättläst.

/ bokens egna mening Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0