Textlek



Kate Cann - Textlek

... Jag är alldeles stel. Det känns som om jag är någon annanstans... En röst inom mig säger att jag måste fråga honom om meddelandena, men jag kan inte. Jag är rädd. Rädd hur han kommer att ljuga, rädd för sanningen.

Allt är bra i Mels liv, och det allra bästa är pojkvännen Ben. Han är trevlig, rolig och underbar att vara tillsammans med. Mel kan inte fatta att han har fastnat just för henne. Men så börjar hon få otäcka sms på sin mobil. De säger att Ben bara leker med henne. Att han tänker dumpa henne. Att han träffar någon annan. Är meddelandena bara från en avundsjuk rival, precis som hennes vän Lisa påstår? Eller är de sanna?

Mina ord:
Textlek är en bra bok som handlar om att man faktiskt kan göra människor illa via sms. Mel blir riktig ledsen och är inte riktigt sig själv. Boken är riktigt bra och läsvärd.

Bra att veta:
83 sidor.
Ganska lättläst.

/ bokens egna mening Madeleine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0