Det fattas en tärning



Johanna Thydell - Det fattas en tärning

''Om ni hör någon ropa så är det jag. Jag är Puck. Jag är sexton år. Och jag är livrädd.''

Det här är boken om Puck, en ung tjej som gör allt för att inte förlora kontrollen, inte låta någon komma för nära, inte visa vem hon egentligen är. Men det är också historien om en pappa som försvann och en mamma som stannade kvar. Om hur det är att vara rädd - rädd för arga röster, rädd att folk ska försvinna. Det är en rolig och sorlig berättelse om svek och ilska, men också om vänskap, kärlek och - kanske - försoning. På självlysande prosa drivs berättelsen framåt, och sakta växer bilden av Puck fram. Om vem hon var och den hon blev, och om ett liv där det fattas en tärning.

Jag tycker att ''Det fattas en tärning'' är en väldigt stark bok!
Den förmedlar väldigt mycket känslor!
Men jag förstog mig inte på den från början för varanat kapitel handlar om hennes barndom och varanat om när hon är 16.
/ Bokens egna mening Madeleine


Kommentarer
Postat av: Emma - boktipsaren.

Jag älskade boken :) Den är sjukt bra (y)

2009-09-08 @ 20:34:05
Postat av: Ida

Jag håller med Emma jag gillar också den boken =)

2009-09-17 @ 20:56:02
URL: http://www.idanylander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0